اهالی اسفدن

مطالب سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

اهالی اسفدن

مطالب سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم با حکم علی لاریجانی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش پارس نیوز،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی  منصور حقیقت‌پور را به سمت مشاور ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

متن کامل حکم لاریجانی به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر منصور حقیقت‌پور

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جناب عالی به موجب این ابلاغ به سمت «مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی» منصوب می‌شود.

امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق باشید.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی,

آرامش مردم ایران با وجود تهدید‌های دشمن به‌دلیل وجود نعمت ولایت است.


آیت الله حائری شیرازی عضو سابق خبرگان رهبری گفت: امروزه با تمام تهدیدهای که دشمن دارد مردم ایران آرام هستند که مهمترین دلیل ان وجود نعمت ولایت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی ظهر امروز در آیین تجلیل از بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد که در محل امام‌زاده مختار(ع) برگزار شد اظهار داشت: رئیس جمهور وقتی رای می‌آورد از مردم کسب ولایت نمی‎کند بلکه رای اعتماد می‌گیرد و موقعی مقام معظم رهبری تنفیذ کردند ولایت پیدا می‌کند.

حائری شیرازی با تاکید بر اینکه عشق مردم به حضرت امام(ره) ابراز کرد: حکومت وقت از هیچ تلاشی برای اینکه مرحوم آیت الله بروجردی شاخص و مرجع نشود دریغ نکرد ولی به دلیل اتصال به ولایت شاخص شد.

وی تصریح کرد: شبی که حضرت امام خمینی(ره) از دنیا رفتند دل مردم ایران ریخت ولی دم غروب که اعلام شد مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای را انتخاب کرد دل رفته برگشت و اضطراب تبدیل به آرامش شد و امروزه با تمام تهدیدهای که دشمن دارد مردم ایران آرام هستند.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارادت مردم ایران به اهل بیت و امامزاده‌ها عنوان کرد: مردم پیغمبرشان را دوست دارند و می‌خواهند این دوستی را ابراز کنند دنبال آثار آن می‌گردند و به او اظهار محبت می‎کنند.

حائری شیرازی با اشاره به اینکه امامزاده‌ها درخشیده و مردم را به سوی اهل بیت دعوت کرده‎اند خاطرنشان کرد: هر امامزاده‎ای یک تاریخ تولد، بیوگرافی و زندگی نامه‎ای دارد که مردم با خواندن آن‌ها الگو و سرمشق می‎گیرند.

آیت الله حائری شیرازی گفت: ائمه یک حرم بزرگی دارند و امامزاده‎ها در آن حرم هستند و برای کسی که حاجت دارد و چیزی می‎خواهد شرطش باور است و باور را باید از اصول و عقایدش دریافت و خودسازی کرده باشد.

انتهای پیام/

هفدهم مرداد، روز حق‌گویی و حق‌جویی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی روز خبرنگار را به فعالان رسانه‌ای تبریک گفت.
یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
هفدهم مرداد، روز حق‌گویی و حق‌جویی است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تبریک 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار، این روز را به تمامی فعالان عرصه آگاهی و اطلاع‌رسانی تبریک گفت.

متن پیام تبریک به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ن و القلم و مایسطرون

 

جان   نباشد  جز  خبر  در  آزمون

هر که  را  افزون  خبر  جانش فزون

اقتضای جان چو ای دل آگهی است

هر که آگه تر بود جانش قوی است

هفدهم مردادماه روز بزرگ و سترگ خبرنگار به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی نامگذاری شده است؛ این روز فرصت مغتنمی است که از زحمات بی دریغ اصحاب قلم تشکر و قدردانی شود. این روز شکوهمند را که روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم است به همه خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم در عرصه اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

این روز، یادآور حماسه آفرینیهای آن هایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند  یاد و خاطره شهیدان گرانقدر خبرنگار را هم گرامی میداریم.

لازم می دانم به عنوان یکی از خادمین مردم درمجلس شورای اسلامی مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاش خستگی ناپذیر خبرنگاران، رسانه ها که در انعکاس اخبار سعی فراوان داشتند، اعلام دارم و دست همه اصحاب قلم را در زیر این خیمه صفا و صداقت برای ادامه همکاریهای رسانهای به گرمی میفشارم.

امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی و شفاف سازی  و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موفق و موید باشید.

سیدقاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی./


جاسوسی آمریکایی ها در المپیک.


بنابر اعلام رسانه های امریکایی سرویس اطلاعاتی ایالات متحده بیش از 1000 مورد جاسوسی در جریان برگزاری المپیک ریو انجام خواهند داد.
سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده برای تامین امنیت المپیک ریو  2016 بیش از 1000 مورد جاسوسی اختصاص داده اند. 

پس از بررسی گزارش کاملا  طبقه بندی شده درباره تلاش های اطلاعاتی ایالات متحده، به نظر می رسد صدها نفر از تحلیلگران، پرسنل انتظامی و عملیات ویژه در حال حاضر در ریو دو ژانیرو. مستقر هستند.

علاوه بر این، بیش از ده ها تفنگدار آموزش دیده و کماندوهای عملیات ویژه ایالات متحده در حال  همکاری با پلیس و ارتش برزیل هستند.

سخنگوی مدیرعامل اطلاعات ملی امریکا  به ان بی سی گفت:سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده با مقامات اطلاعاتی برزیل همکاری نزدیکی دارند تا تهدیدات بالقوه  در بازی های المپیک ریو را شناسایی و خنثی کنند.

کودتا در ترکیه نشان داد آمریکا به متحدان خود هم رحم نمی‌کند.


جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که نقش آمریکا را در کودتای ترکیه موثر دانسته بودگفت: در حقیقت در این گفتار اشاره مقام معظم رهبری به عقیده مردم ترکیه بود خودشان به طور مستقیم عنوان نکردند در این کودتا آمریکا نقش داشته است بلکه عنوان کردند مردم و دولت ترکیه به این نتیجه رسیدند که این آمریکا بود که کودتا را در ترکیه به راه انداخت.

 

وی با اشاره به تظاهرات مردم ترکیه پس از کودتا بر ضد آمریکا گفت: اشاره رهبری نیز این بود که مسئله ای را که سال ها مردم ایران در خصوص مداخلات غیرقانونی آمریکا شعار می دهند امروز به کشورهای دیگر نیز سرایت کرد و مردم ترکیه در واقعه اخیر به این واقعیت پی بردند.

 

قنادباشی تصریح کرد: در حقیقت اشاره مقام معظم رهبری به وضعیت مداخله جویانه آمریکا بود این در حالی است که ترکیه با توجه به اینکه عضو ناتو است و هیچ گاه به طور علنی به مخالفت با آمریکا نپرداخته است انتظار می رفت آمریکایی ها نیز با این متحد خود که عضو ناتو است صادقانه تر برخورد کنند و از پشت به دوست خود خنجر نزند.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمریکایی ها حتی با دوستان خود رفتار خصمانه انجام می دهند و نمونه آن رفتار توطئه براندازی در ترکیه بود این در حالی است که ایالات متحده در روزهای ابتدایی، کودتا علیه ترکیه را محکوم نکرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان مهم خود پیرامون سخنان خود در منطقه به طور غیرمستقیم کشور مصر را مثال زده و فرمودند جمهوری اسلامی در طول 37 سال که با آمریکا دشمن بود واین دشمنی به زیان ما تمام نشد اما این کشور با این که در طول این سال ها روابطی دوستانه و نزدیک با آمریکا داشت اما هنوز کشوری عقب مانده محسوب می شود ایشان تاکید کردند اتکا به آمریکا نمی تواند اقدامی مورد تایید باشد.