اهالی اسفدن

مطالب سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

اهالی اسفدن

مطالب سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

افتخاری دیگر برای سینمای ایران...

مولفین که منتقدین جشنواره ترایبک هستند توضیح دادند که حتی نقش های خوب هم ممکن است فراموش شوند، برای همین ما تصمیم گرفتیم آنها را پررنگ کنیم. هر یک از ده بازیگر منتخب در این فهرست بازی های تماشایی دارند. علاوه بر ترانه علیدوستی در این فهرست کریستن دانست، سالما هایک، هولی هانتر و کریستن استوآرت نیز وارد شده اند. 

در فیلم فروشنده ، ترانه علی دوستی نقش رعنا را ایفا می کند که با همسرش به آپارتمان جدید نقل مکان می کنند و یک غریبه ناگهان به او حمله میک ند. شهاب حسینی که نقش همسر رعنا را دارد می خواهد مهاجم را پیدا کند، اما رعنا پیوسته استرس دارد. فیلم فروشنده اصغر فرهادی یکی از فیلم های موفق در سینمای ایران است. این فیلم دو جایزه در جشنواره کن و بهترین نقش مرد و همچنین بهترین سناریو دریافت کرده است. علاوه بر این، فیلم فروشنده دارنده جایزه اسکار بهترین اثر به زبان خارجی شده است.

کارشکنی سعودی ها ادامه دارد

محمدابراهیم رضایی با اشاره به دغدغه جدیدی که در اعزام حجاج به عربستان ایجاد شده است، اظهار کرد: در جریان مذاکره با عربستان مقرر شده بود تیمی 10 نفره از وزارت خارجه اوایل شوال به این کشور اعزام شوند تا امور کارگزاری را انجام دهند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی عربستان در صدور ویزای تیم دیپلماتیک ایرانی تصریح کرد: لازم است پیش از حضور حجاج ایرانی در عربستان تیمی از وزارت خارجه برای رسیدگی به امور حجاج از قبل در عربستان مستقر شده باشد اما هنوز این کشور اقدام به صدور ویزا برای آنها نکرده است.

وی گفت: اگر سعودیها اجازه حضور این افراد در عربستان را ندهد، کارشکنی کرده و اجازه اعزام حجاج نیز داده نمی‌شود و با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع است، خاطرنشان کرد: اگر این مشکل برطرف نشود باید در اعزام حجاج بازنگری شود چرا که فرصتی برای استقرار تیم 10 نفره در عربستان نمانده ضمن اینکه کمیسیون امنیت ملی نیز علیرغم تعطیلی مجلس این موضوع مهم را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

اسامی ۷ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخاب شهردار

  امروز بین منتخبان شورای شهر رای گیری برای انتخاب شهردار آینده تهران صورت گرفت.

وفا تابش، حناچی، الهه کولایی، شریعتمداری، نجفی، نریمان، علی اصغراحمدی، تقی‌زاده، افشانی، ترک‌نژاد، مهرعلی‌زاده، بی‌طرف، ستاری فر، حجت‌میرزایی، سیدمحمود حسینی، آخوندی، محمدصادق خرازی، رضا ویسه، ابتکار، علیرضا جاوید، سیدابوالفضل رضوی، پژمان، ترکان،مرعشی این 24 نفر کاندیدهای منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای شهرداری  هستند.

بر اساس این گزارش، این لیست برمبنای معرفی سه‌گانه هر فرد تهیه شده است.

از بین نامزدها نجفی با ۲۱ رای، مرعشی با ۲۰ رای، شریعتمداری با ۱۱ رای،کولایی ۱۶ رای، مهرعلیزاده ۹ رای، افشانی ۱۴ رای و  بیطرف با ۱۲ رای  به دور دوم راه پیدا کردند.

کاندیدای منتخب دوباره موظف هستند ظرف مدت 2 هفته تمامی رزومه ها و برنامه های خود را ارائه و تشریح کنند.

بازهم مجددا رای گیری  صورت خواهد گرفت و در نهایت فرد منتخب (شهردار آینده تهران) معرفی می شود.

حکم محمد باقر قالیباف شهردار تهران 46 روز دیگر به اتمام می رسد.

 قرار است شهردار بعدی مدیریت 12 ساله وی را پذیرا باشد. شهری با بیش از 8 میلیون جمعیت ثابت و 13 میلیون جمعیت سیار.

 شهری که به گفته کارشناسان اداره آن نیازمند مدیریت جامع و مدون است. به همین منظور؛ در روز چهار شنبه، اعضای شورای شهر پنجم تهران جلسه ای در خصوص رای گیری و انتخاب شهردار تهران برگزار کردند.

نژاد بهرام منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران گفت: یکی از شاخصه های بسیار مهم برای انتخاب شهردار تهران، اصلاح طلب بودن کاندیدا است.

وی ادامه داد: درکنار اصلاح طلب بودن پاک دست بودن و برنامه محور بودن کاندیدا، از اصلی ترین شاخصه های انتخاب شهردار تهران است.

قایق صیادان ایرانی توسط قطر توقیف شد

عبدالحسین بحرینی در گفتگو با مهر اظهار داشت: روز گذشته یک فروند قایق صیادی عسلویه ای با ۳ ملوان نزدیک سکوهای نفتی آب های قطر در حال ماهیگیری بود که توسط گارد ساحلی این کشور بازداشت می شوند.

رئیس شیلات عسلویه گفت: این قایق مجوزهای لازم صید را نداشته است.

بحرینی با توصیه به صیادان گفت: ناخداها و صیادان به قوانین مرزهای دریایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

علت دستگیری صیادان عدول از قوانین مرزی دریایی عنوان شده است که مسئولین شهرستان در حال پیگیری قضیه جهت آزادی آنها با طی کردن مراحل قانونی هستند.

کابینه دوازدهم / ابقای وزیر کشور در دولت دوم روحانی قطعی شد

روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور در پیام توئیتری با دو هشتک رحمانی فضلی و وزارت کشور نوشت: «تداوم اعتدال و عقلانیت در سیاست داخلی دولت دوازدهم قطعی است.»

در این پست که توسط کانال رسمی وزارت کشور بازنشر داده شده است به طور تلویحی تاکید شده که عبدالرضا رحمانی فضلی بر مسند وزارت کشور در کابینه دوازدهم ابقا شده است.