اهالی اسفدن

مطالب سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

اهالی اسفدن

مطالب سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

سردار صابری: کربلای ۵ برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سیروس صابری جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) شب گذشته (پنجشنبه 28 دی) در یادواره شهدای کربلای 5 در مسجد پنبه چی تهران، گفت: انقلاب ما در حال 40 ساله شدن است و زمانی یک نهال نوپایی بود که تمام دنیا جمع شدند تا این نهال نوپا را نابود کنند. تمام دنیا زمانی می‌گفتند انقلاب دو ماه دیگر تمام می‌شود اما امروز این نهال نوپا  به درختی تنومند تبدیل شد و این از برکت شهدای عزیز ما است.

وی افزود: کربلای 5 برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است. در 200 سال گذشته هر جنگی که اتفاق افتاد گوشه‌ای از خاک کشور ما به تصاحب درآمد اما علی رغم اینکه در این هشت سال هیچ ابرقدرتی از ما حمایت نکرد اما یک وجب از خاک کشور ما کم نشد.

سردار صابری بابیان اینکه در همه عملیات‌ها وقتی رزمندگان را توجیه می‌کردیم از ما سؤال نمی‌کردند که دشمن چه دارد و ادواتش چیست و اصلاً این برایشان مهم نبود، با اشاره به یکی از عملیات‌ها گفت: در نیمه‌های شب در پادگان دوکوهه بودیم تا فردا به تهران برویم. به من گفتند سمت فکه خط شکسته و دشمن در حال پیشروی است. من نیمه‌های شب همرزمان را آماده و به خط کردم و گفتم امروز نزدیک صبح و اول ماه رمضان است و بعد از 20 دقیقه مقدمه‌چینی گفتم که ما به تهران نمی‌رویم و باید عملیات کنیم. رزمندگان پشت سر هم صلوات فرستادند و همانجا آماده بودند دوباره به عملیات بروند. 

جانشین سپاه محمد رسول الله خاطرنشان کرد: با یک گردان 240 نفره با دنیایی از تانک دشمن روبه رو شدیم و بدون ادوات و آتش توپخانه در عرض یک روز و نیم، دشمن عقب‌نشینی کرد. با 12 اتوبوس رفتیم و با سه اتوبوس برگشتیم. از آن روزبه بعد همیشه می‌گفتند عملیاتی سخت‌تر از آن عملیات فکه نیست تا زمانی که کربلای 5 اتفاق افتاد.

وی افزود: بعد از گذشت شانزده هفده روز از عملیات کربلای 4، کربلای 5 در  شلمچه رقم  خورد. دشت شلمچه، دشت کوچکی است و از طرفی در کنار بصره و حساس بود. صدای درگیری‌های ما را مردم بصره می‌شنیدند و عراق هرچه نیرو داشت آورده بود. زمین شلمچه دشت همواری بود و تانک‌های دشمن به‌راحتی می‌توانستند آرایش بگیرند و شلیک کنند. گاهی صدای شلیک تانک‌ها مثل طبل پشت سر هم صدا می‌داد. دشت شلمچه پر از موانع طبیعی و مصنوعی بود.

سردار صابری خاطرنشان کرد: یادم هست در سه راه شهادت در شلمچه که رسیدیم حتی برای دو دقیقه نتوانستیم بایستیم تا کروکی مسیر را نگاه کنیم. آنقدر آتش دشمن سنگین بود که زمین زیر پای ما تکان می‌خورد. در این عملیات درحالی‌که تانک‌ها از هر طرف ما را می‌زدند مهمات ما تمام شد. ناگهان دیدم بچه‌هایی که شب قبل مجروحین را به‌عقب برده بودند، با مهمات در دشت در حال دویدن به سمت ما هستند. دو سوم آنها در مسیر رسیدن به ما شهید شدند اما بالاخره مهمات را به ما رساندند.

سردار صابری بابیان اینکه اگر رزمندگان سختی کشیدند، لذت‌هایی بردند که تعریف شدنی نیست، گفت: آنها قبل شهادت با خدا و ائمه اطهار نجوا کردند و از این مسیر لذت بردند. خدا را شاکریم امروز بعد از 31 سال، مردم قدرشناس جمع می‌شوند و با شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

وی افزود: امروز هم جوانان دوران دفاع مقدس هستند. همین جوانان امروز شهدای مدافع حرم شدند. انقلاب بیمه شده وان‌شاءالله به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید. افتخار ما این است که اگرمانده‌ایم، برای این است که زیر پرچم ولایت سربازی کنیم.

جانشین سپاه محمد رسول الله(ص) بابیان اینکه انقلاب ریزش و رویش دارد، اظهار داشت: در آلبوم انقلاب تصاویر برخی افراد است که عاقبت‌به‌خیر نشدند اما جوانانی هم که جنگ  و انقلاب را ندیدند، هم عاقبت به خیر و هم شهید مدافع حرم شدند. اصلاً نگران آینده انقلاب نیستیم چراکه این انقلاب صاحب دارد و  رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده بهتر از امروز خواهد بود.  تنها باید نگران خودمان باشیم که در این مسیر زیر پرچم ولایت بمانیم.

فردی که می خواهد سعد حریری عراق شود/ مقابله با ایران شرط عربستان و امارات برای حمایت از علاوی

سومرنیوز نوشت: فضایی از شک و تردید بر عرصه سیاسی عراق در پی عقد پیمان های سریع به وجود آمده است. به نظر می رسد همان طور که در گذشته هم قدرت های مختلف سیاسی وعده داده بودند، گروه های سیاسی فراطایفه ای شکل گرفته است.با همه این احوال، به نظر می رسد که پول و سفارش های کشورهای منطقه ای بر اراده احزاب و چهره های سیاسی مستولی شده است با این تصور که پیروزی آسانی در انتخابات به دست آورند.  
به گزارش نامه نیوز یک منبع آگاه گفت: «این کشورها شرط کرده اند که شخصیت ها و جریان های سیاسی وقتی دستور به ایجاد پیمان آمد از خواسته های خود کوتاه بیایند و حتی اگر افراد از لحاظ قضایی تحت پیگرد باشند یا متهم به حمایت از تروریست شده باشند با آنها متحد شوند.»
این منبع همچنین گفت: «ایاد علاوی، رئیس ائتلاف ملی عراق تحت فشارهای شدید عربستان سعودی قرار گرفته است تا با سلیم الجبوری و اسامه النجیفی و خمیس الخنجر و صالح المطلک و سعد البزاز و وضاح الصدید متحد شود.»
این در حالی است که منابع نزدیک به علاوی گفتند که «وی اخیرا زیر سایه عربستان تحرکات خود را دنبال می کند و برایش ممکن نیست که خارج از محدوده تعریف شده از سوی ریاض تحرکاتی داشته باشد. همچنین با وجود این که در حال حاضر از او حمایت محدودی می شود، عربستانی ها را از خود ناامید کرده است. با این حال او امید دارد که عربستانی ها روی شخص او به عنوان چهره سیاسی وابسته به آنها سرمایه گذاری سنگینی انجام دهند تا نقشی کاملا مشابه نقش حریری در لبنان داشته باشد.»
از جمله پیمان هایی که پول زیادی از خارج صرف آن شده، پیمانی است که خود را سخنگوی عرب های کرکوک می نامد و بر خود نام کنگره ملی را داده است، ریاست این پیمان بر عهده آراس حبیب است که طرح عربی در عراق را پیش می برد، همچنین خمیس الخنجر از چهره های تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق از دیگر متحدان این پیمان است.
از آن جا که بسیاری از قدرت های سیاسی نسبت به کاهش اقبال مردمی از آنها بیم دارند، و بسیاری از آنها جایگاه خود را در جامعه عراق از دست داده اند و امیدی ندارند که مردم بار دیگر به آنها رای دهند، به تعویق انتخابات پافشاری می کردند که در رسیدن به این خواسته خود ناکام ماندند. برای همین آنها به سمت ایجاد پیمان با گروه هایی متمایل شده اند که به حمایت از تروریسم در عراق معروف هستند.

بسیاری از رسانه های عربی پیش بینی کرده اند که «انتخابات 2018 پایان دوران سیاسی ایاد علاوی در عراق باشد.» آنها همچنین گزارش می دهند که «جاه طلبی های ایاد علاوی که اکنون معاون رئیس جمهوری عراق است تبدیل به توهم شده به خصوص که ستاره بسیاری از چهره ها در عرصه سیاسی عراق صعود کرده است و این مساله سبب شده تا شانس رقابت برای ایاد علاوی کم رنگ تر از گذشته باشد.»
در همین رابطه خانم سلمی التویجری، روزنامه نگار یکی از روزنامه های چاپ کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نوشت: «علاوی اصرار دارد با تکیه بر حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج ]فارس[ به رهبری عربستان و متحدانش وارد انتخابات شود. او خود را درحالی برای بازگشت به عرصه سیاسی عراق آماده می کند که طرف های عربی خلیج ]فارس[ در راس آنها عربستان سعودی و امارات متحده عربی اصرار دارند در صورتی حاضر به حمایت از او هستند که او در برابر نفوذ ایران بایستد و برای توقف نقش آفرینی ایران در عراق کار کند.»
خود ایاد علاوی نیز به آینده سیاسی خود چندان امیدوار نیست. وی در گفت وگوهایش با خبرنگاران به گونه ای منفعل برخورد می کند و دائما در پاسخ به سوالات آنها یا می گوید «نمی دانم» یا درباره فلان موضوع «نظری ندارم.» او حتی در قضیه بحران کردستان بر سر اصرار مسعود بارزانی برای برگزاری همه پرسی نعل وارونه زد و گفت که باید محاصره رهبر اقلیم کردستان عراق پایان یابد و خواستار گفت وگوی بدون قید و شرط با اربیل و مسعود بارزانی شد. اقدامی که به اعتقاد بسیاری تلاشی از جانب او بود تا بتواند همچنان در صحنه سیاسی عراق بماند
بسیاری از ناظران بر این اعتقادند که علاوی تلاش خواهد کرد پیمان های مرحله ای و خارج از چارچوب های سیاسی فعلی ایجاد کند تا از شکست احتمالی خود در انتخابات جلوگیری کند. در حال حاضر بسیاری از جریان های سیاسی عراقی تمایلی به ائتلاف با علاوی ندارند برای این که از رفتار فردمحوری او به خوبی آگاه هستند، و می دانند که او به دلیل عدم توانایی بر حفظ قدرت و سفرهای دائمی اش به خارج نمی تواند به خوبی جریان تحت ریاست خود را اداره کند.
علاوی با هماهنگی طرف های منطقه ای سعی می کند سکولاریسم را در عراق ترویج کند و خود را در برابر اسلام سیاسی قرار دهد، برای همین ائتلاف سیاسی ای که تشکیل می دهد عموما شامل بعثی های قدیم و نظامیان بازنشسته از دوران دیکتاتوری سابق و دیپلمات های آن دوران است و تلاش دارد نقشی را که در سال 2003 ایفا کرد و مطابق آن به قدرت رسید دوباره احیا کند. او همچنان به دوران شیرین نخست وزیری اش در سال های 2004 تا 2005 فکر می کند و در رویای خود بازگشت به کرسی نخست وزیری را می پروراند.

دشمنان بر مشکلات مردم موج سواری کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن رضایی شب گذشته در مراسم چهلمین روز شهادت سردار علی ییلاقی فرمانده بهشهری اسبق لشکر 25 کربلا و از چهره‌های درخشان و همیشه ماندگار دفاع مقدس با بیان اینکه روح تازه‌ای در ملت دمیده شده است، اظهار کرد: در چهل سال گذشته با تغییر نفوس، تحولی بزرگ و معجزه‌ای عظیم در ایران صورت گرفت و نفس‌ها تغییر پیدا کرد و ارزش‌های جدیدی چون ایثار، شهادت‌طلبی، برادری و از خود گذشتگی در ایران رشد و نمو یافت.

وی با اشاره به اینکه تغییر نفوس سرآغاز نصرت‌های بزرگ و پیشرفت‌های عظیم در کشور بود، افزود: در طی سال‌های 57 و 58 چشمه‌هایی از معرفت، دیانت، فرهنگ و اخلاق در بین ملت ایران جوشید و این تحول سرآغاز نصرت‌های بزرگ و پیشرفت‌های عظیم در کشور بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در تقابل با این تحول عظیم صفی از شیاطین و گروه باطل شکل گرفت و دشمنان بزرگ اسلام با هم‌اندیشی یکدیگر مبارزه 40 ساله بین جبهه حق و باطل را شکل دادند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از همان ابتدا مخالف استقرار جمهوری اسلامی بودند، تصریح کرد: ملت ایران با روحیه شهادت‌طلبی و اندک اندیشه‌های نظامی و همچنین با دستان خالی به نبرد با این مخالفان پرداختند و شهید سردار علی ییلاقی یکی از این نمونه‌ها بود.

رضایی با اشاره به اینکه صبر، تواضع و شجاعت از ویژگی‌های شهید سردار ییلاقی در انتصاب فرماندهی لشکر 25 کربلا بود، اظهار کرد: شهید ییلاقی از جمله افرادی بود که سختی‌های مجروحیت وی را از پای در نیاورد و هرگز برادری، دین و ارزش‌های الهی را از دست نداد و همیشه شاکر بود، بواقع این ارزش‌هاست که اینگونه افراد را می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه مردم مازندران و بهشهر نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند، بیان کرد: جریان تحول نفوس همچنان در قشری از جوانان ما وجود دارد که سوریه را آزاد و داعش را سرنگون کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جوانان ما با دستان خالی در مقابل توپ و تانک دشمن ایستادند و امروز ایمان، روحیه شهادت‌طلبی و از خودگذشتگی را به کشور عراق و سوریه می‌برد.

این مسؤول با تاکید بر حفظ ارزش‌ها، گفت: امروزه باید رابطه مدیران با مردم افزایش یابد و مدیران و نمایندگان تنها به ملاقات و دیدار با مردم اکتفا نکنند، مسؤولان باید مردم را در اقتصاد و تولید دخیل سازند همانگونه که در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب دخیل بودند.

رضایی با بیان اینکه اقتصاد و تولید باید همچون انقلاب مردمی شوند، گفت: ملت ایران باید وارد مسائل اقتصادی، تولید و اشتغال شوند.

وی با اشاره به بیکاری قشر فرهیخته و تحصیل‌کرده جامعه ، اظهار کرد: باید عرصه برای توانمندسازی قشر جوان و فرهیخته جامعه ایجاد شود در غیر اینصورت این نسل جویای نام کشور دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه برخی ارزش‌ها در کشور دچار ضعف شده است، گفت: برخی از افراد مشارکت‌جویی و استمداد که در دوران جنگ داشتند را بلد نیستند یا خود را به غفلت زدند.

این مسؤول با اشاره به وقایع اخیر در کشور و اعتراضات مردمی در برخی از شهرهای کشور بیان کرد: دشمنان اسلام زمانی که متوجه شدند نمی‌توانند توان نظامی، امنیتی و دفاعی کشور را شکست دهند فقر، بیکاری و اقتصاد کشور را مورد هدف خود قرار دادند و بر مشکلات اجتماعی مردم سوار و موج‌سواری کردند اما ملت فهیم و هوشیار ایران مادامی که متوجه سوءاستفاده این افراد شدند عقب‌نشینی کردند و به دشمنان اسلام اجازه ندادند که ره به جایی ببرند.

رضایی با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمن در ضعف‌های ما سرمایه‌گذاری شده است، بیان کرد: مشکلات اجتماعی از جمله گرانی و بیکاری باید حل شود در غیر این صورت دشمنان اسلام بر این ضعف ما خیمه می‌زنند و جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب باید هوشیار باشند که این صداها از روی دلسوز نیست بلکه فتنه جدید است.

وی با اشاره به آتش کشیدن پرچم ایران در جریان مطالبه‌گری‌های مردم و سوءاستفاده دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: آمریکا باید بداند که روزی ما پرچم رژیم صهیونیستی را از فلسطین پایین می‌کشیم و پرچم آمریکا را از تمام کشورهایی که تحت سلطه آن هستند پایین خواهیم کشید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران در طول تاریخ خود برای یک انقلاب و نظام اینگونه سرمایه‌گذاری نکرده است، افزود: دشمنان اسلام از نارضایتی مردم سوءاستفاده می‌کنند و می‌خواهند به کشور ایران برگردند اما باید بدانند که ایران و به‌ویژه مازندران با تقدیم بیش از 10 هزار شهید شما را دفن کرده است و هرگز به شما لبیک نخواهد گفت.

رضایی با تاکید بر اینکه مساله ما تنها در داخل ایران نیست، گفت: ما در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار داریم و دشمنان اسلام می‌خواهند در ایستگاه اقتصاد سر راه انقلاب شوند.

ماجرای آخرین زنی که می دانست ابوبکر البغدادی کجاست؟

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از اسکای نیوز، طی ۱۸ ماه گذشته سه بار دست‌کم مکان حضور ابوبکر بغدادی مشخص شد اما آنطور که روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داده است حمایت سفت و سخت نیروهای داعش  از وی مانع از رسیدن نیروهای اطلاعاتی به او شده است. یک اشتباه که ۴۵ ثانیه به طول کشید در سوم نوامبر ۲۰۱۶ نزدیک بود بغدادی را به کشتن دهد که در آن هنگام مقامات اطلاعاتی با شنیدن صدای وی در هنگام شنود تماس‌های تلفنی در یکی از روستاهای نزدیک به شهر تلعفر عراق غافلگیر شدند.

یک عضو برجسته شورای امنیت اقلیم کردستان که این تماس تلفنی را رصد کرده بود، گفت: بغدادی به مدت ۴۵ ثانیه صحبت کرد اما یکی از محافظانش صحبت او را قطع کرد و آنها به سرعت متوجه اشتباهی که او مرتکب شده بود، شدند. در اواخر سال میلادی گذشته وی در روستایی در جنوب البعاج در عراق با استفاده از دستگاه‌های ارتباطی برای مدتی کوتاه رصد شد.

هشام الهاشمی یک کارشناس عراقی و پژوهشگر در تاریخ گروه‌های تندرو گفت: ابوبکر بغدادی آخرین مردی است که از میان موسسان داعش باقی مانده است.

وی گفت: از میان ۴۳ تن از سرکرده‌های اصلی، بغدادی تنها کسی است که در قید حیات است.

نسرین اسد ابراهیم بحر یک زن عراقی پس از بازداشتش در سال ۲۰۱۵ جزئیات دیدار کوتاهش با ابوبکر بغدادی را تشریح کرد.

وی در هنگام رفتن برای ملاقات همسر خود که به لقب ابوسیاف معروف بود ابوبکر بغدادی را دیده بود.

وی در مصاحبه با گاردین گفت: تنها کاری که کردم این بود که چایی را پشت در گذاشتم. می‌دانستم که او در آنجا است اما همسرم به من در آن هنگام اجازه دیدن ابوبکر بغدادی را نمی‌داد. آژانس‌های اطلاعاتی در عراق و اروپا معتقدند که از بیش از ۱۸ ماه گذشته بغدادی در روستایی در جنوب باجه اقامت داشته و در محدوده کوچکی میان شهر بوکمال در مرزهای عراق و سوریه و شرکات واقع در جنوب موصل آمد و شد داشته است. سه آژانس اطلاعاتی تاکید کردند که بغدادی در یک حمله هوایی در نزدیکی شهر کرکوک در اوایل سال ۲۰۱۵ به شدت آسیب دید.

منابع جداگانه‌ای در مصاحبه با گاردین عنوان کردند که وی چندین ماه بهبود وضعیتش در بعاج طول کشید و تا به این لحظه نیز تحرکات او به دلیل جراحت‌هایش محدود است.

شاهدان عینی که او را در شهر بوکمال سوریه پس از پایان ماه رمضان دیده بودند، گفتند که رهبر داعش خسته به نظر می‌رسید و از لحاظ روحی در وضعیت مساعدی نبود. در همین حال یک مسؤول منطقه‌ای در عراق اعلام کرد بغدادی در لبه حفره مرگ است و ما در سال جاری به وی دست می‌یابیم

ترامپ مانند یک سگ هار پارس می کند/ هذیان گویی ترامپ دیوانه به خاطر شکست است

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کره شمالی تهدید رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر در اختیار داشتن «دکمه هسته ای بزرگتر» از کیم جونگ اون را «پارس یک سگ هار» توصیف کرد.

رهبر کره شمالی در پیام خود به مناسبت سال جدید میلادی هشدار داده بود که دکمه ای ویژه استفاده از سلاح هسته ای بر روی میز کار خود دارد. این در حالی است که کیم جونگ اون همزمان ضمن اعلام بررسی شرکت ورزشکاران کشورش در بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی از گفتگو با سئول استقبال کرد.

در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در پاسخ به رهبر کره شمالی در صفحه توئیترش از در اختیار داشتن «دکمه هسته ای قویتر و بزرگتر» از آنچه کیم جونگ اون به آن دسترسی دارد، سخن گفت.

روزنامه رسمی حزب کارگران کره شمالی روز سه شنبه در واکنش به این تهدید رئیس جمهوری آمریکا سخنان دونالد ترامپ را «گزافه گویی»، «هذیان گویی یک دیوانه» و «پارس یک سگ هار» توصیف کرد