اهالی اسفدن

مطالب سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

اهالی اسفدن

مطالب سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی

ایران سومین قدرت سایبری جهان

پایگاه اینترنتی وابسته به یک اندیشکده سعودی موسوم به "مرکز تحقیقات ایرانی خلیج ع.ر.ب.ی" گزارش داد: «حملات سایبری آمریکا به ایران باعث شد تا این کشور با انجام حملات سایبری دفاعی و هجومی، از مهمترین بازیگران عرصه جنگ سایبری در جهان تبدیل شود به گونه ای که به تهدیدی برای ابرقدرت ها به ویژه برای آمریکا تبدیل شده است.»

این پایگاه در ادامه گزارش خود افزود: «توان سایبری ایران این قابلیت را به تهران داده که به عنوان یکی از 5 قدرت سایبری جهان، علیه غرب حملات هجومی دقیق و موفقیت آمیزی صورت دهد ولی تهران به خاطر ممانعت از  اعمال تحریم علیه ایران همواره این مسئله را کتمان می کند در حالی که این کشور توانایی این را دارد تا علیه دشمنانی که از لحاظ نظامی برتر هستند، از طریق جنگ سایبری به آنها ضربه بزند.»

منبع یادشده ادامه داد: «ایران از مشغول شدن جهان به برنامه هسته ای تهران کمال بهره را برد و توان سایبری خود را در حمله به آمریکا بکارگرفت به گونه ای که این کشور بعد از ابرقدرت های آمریکا و چین به بزرگترین قدرت سایبری جهان تبدیل شده است.»

این مرکز تحقیقاتی در ادامه خاطر نشان کرد: «کسی نمی تواند پیشرفت های کیفی آشکار ایران در امکانات فناوری و توانایی های وی در حوزه نرم افزار اینترنت در داخل و خارج از کشور را منکر شود. همچنان که گسترش توانمندی های ایران در حملات سایبری به خارج را هم نمی توان منکر شد. همین عامل باعث شده تا ایران در حوزه فضای مجازی جزء پنج کشور پیشرفته جهان تبدیل شود.»

منبع: جام نیوز

پهپاد ایرانی به روایت نشریه اسرائیلی

وبگاه صهیونیستی نوشت: پهپاد «یسیر» ساخت ایران با قدرت مانور استثنایی نتیجه مهندسی معکوس از سامانه الکترونیک پهپاد «اسکن ایگل» است.

به گزارش فارس، وبگاه خبری «دبکا فایل» در رابطه با پرواز 17 جولای پهپاد «یسیر» در شمال سرزمین های اشغالی نوشت: این پهپاد ساخت ایران توسط نیروهای حزب الله از پایگاه خود در کوه قلمون در 60 کیلومتری مرکز بلندی های جولان به پرواز درآوردند. پهپاد یسیر قادر به پرواز در ارتفاع 5000 پایی ، شعاع علمیاتی 200 کیلومتری و ماندگاری پروازی 8 ساعته است.

دبکا فابل در ادامه با اشاره به این که هنوز مشخص نیست تیم ایران یا حزب الله پهپاد یسیر را به پرواز درآورده است، نوشت: این پهپاد با قدرت مانور استثنایی برخلاف دیگر پهپاد ها است و گفته می شود ایران با مهندسی معکوس بر سامانه الکترونیک پهپاد «اسکن ایگل» که در 17 دسامبر 2012 آن را سالم بر زمین نشاند موجب موفقیت پهپاد یسیر در انجام مانورهای فوق العاده شده است.

دبکا فایل در ادامه به نقل از منابع اطلاعاتی و امنیتی خود مدعی شد که ارتقا اساسی در این پهپاد از سوی متخصصان حوزه سایبری چین صورت گرفته است و اینک نیروهای هوایی اسرائیل و دیگر ارتش های غربی چون نیروی هوایی آمریکا مشتاقانه در تلاش برای یافتن این مسئلبر اساس این گزارش، اینک نیروی هوایی اسرائیل و آمریکا شاهد عملیات پهپادهای ایرانی و پنهان کاری آن ها و مخفی ماندن در برابر جت ها و بالگرد های اسرائیل و موشک های هوا به هوا و موشک های سطح به هوای «پتریوت» هستنددبکا فایل در خاتمه ضمن اشاره به این که ایران در اکتبر 2013 یک فروند پهپاد ساخت خود را که در آن سامانه هوشمند الکترونیکی آمریکا بکار رفته بود، به سرلشگر «ویکتور بوندارف» فرمانده نیروی هوایی روسیه هدیه داد، نوشت: دو شلیک موشکی علیه این پهپاد به شکست انجامید و  آن دو موشک از مسیر منحرف شده و به هم اصابت کردن . این امر به احتمال زیاد به خاطر بهره بری ایران از قابلیت های سامانه الکترونیک پهپادهای آمریکا بوده که اینک پهپادهای ایران و حزب الله از آن برخوردارند.

.


نخست‌وزیر ترکیه از کودتای نظامی در این کشور خبر داد.

به گزارش نامه‌نیوز، بینعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه از کودتای نظامی در این کشور خبر داد.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان تی وی از یک شبه کودتا در ترکیه از سوی برخی عوامل ارتش خبر داد.

وی مردم ترکیه را به آرامش دعوت کرد و اینگونه اقدامات را علیه دموکراسی خواند.

نخست وزیر ترکیه با محکوم کردن کودتای نافرجام گروهی از افسران ارتشی کشورش اعلام کرد این افراد بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

*به گفته شاهدان عینی استانبول به کنترل ارتش درآمده است.

*بزرگترین پل استانبول بسته شده است و صدای گلوله در این شهر طنین انداز شده است.

*پل سلطان محمد وپل بسفر در استانبول نیز به وسله ارتش کاملا بسته شده است.

*همچنین در آنکارا نیز صدای گلوله شنیده شده است و جتهای جنگنده بر فراز این شهر به پرواز در آمده اند.

*همچنین هلیکوپترهای ارتش به ساختمان اداره مرکزی ترکیه(میت) در آنکارا شلیک کرده اند.

*شبکه‌های اجتماعی توئیتر، فیسبوک و یوتیوب در ترکیه فیلتر شدند.

*بر اساس برخی گزارش‌ها در سرتاسر کشور ترکیه حکومت نظامی اعلام شده است.

*بر اساس گزارش‌ها تانک‌ها در بزرگراه‌ها مستقر هستند و هواپیماها با ارتفاع کم بر فراز آنکارا در حال پرواز هستند.

*منابع خبری از انتقال اردوغان رئیس جمهوری این کشور به مکان امن خبر می دهند.

*بر اساس گزارش‌ها تلویزیون ترکیه و فرودگاه استانبول سقوط کرد.

*همچنین ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرده که کشور را در اختیار گرفته است.

*شبکه المیادین گزارش داد: افسران وابسته به فتح الله گولن قصد داشتند در آنکارا کودتا کنند.
منبع: مهر

به دلایل امنیتی، ساختمان کنگره آمریکا تعطیل شد

به گزارش مشرق، شبکه خبری ان بی سی نیوز  اعلام کرد ساختمان کنگره آمریکا بامداد روز جمعه به سبب اقدامات احتیاطی نیروهای پلیس تعطیل شد.
بنابر این گزارش  از همه خواسته شده است پناه بگیرند و از کسانی که داخل ساختمان هستند درخواست شده است از درهای خروجی و پنجره ها فاصله بگیرند و گوشی های تلفن همراه شان را درحالت سکوت قرار دهند. هیچ کس اجازه ورود یا خروج به این مکان را  تا قبل از دستور پلیس کنگره را ندارد.

ان بی سی گزارش داد مجلس نمایندگان آمریکا تا زمان حل و فصل این شرایط، تنفس اعلام کرده است.
 خبرگزاری رویترز هند در صفحه توییتری خود نوشت یکی از افسران پلیس کنگره آمریکا اعلام کرده است  مقامات  امنیتی در تلاش برای یافتن  فردی مظنون هستند.

یکی از مشاوران سنای آمریکا نیز گفت پلیس کنگره به دنبال زنی است که احتمالا مسلح است و در زیرزمین ساختمان دفتر مجلس نمایندگان آمریکا پنهان شده است.

شایان ذکر است در  تظاهرات و درگیری های خیابانی دو روز گدشته در اعتراض به خشونت پلیس در آمریکا تاکنون 11 پلیس کشته و زخمی شده اند.

مرگبارترین حمله به پلیس آمریکا در قرن اخیر

سرویس جهان مشرق- طبق آمار بنیاد یادبود افسران پلیس آمریکا حمله‌ای که پنج‌شنبه شب در دالاس موجب مرگ 5 افسر و زخمی‌شدن 6 پلیس دیگر شد، مرگبارترین حمله داخلی به نیروهای برقراری نظم و امنیت در این کشور از سال 1917 میلادی بوده است. در آن سال انفجاری در پاسگاه پلیس میلواگی در شهر وسکانسین منجر به قتل 9 افسر شد و هیچ‌گاه عاملان آن دستگیر نشدند.
مرگبارترین حمله به پلیس آمریکا در قرن اخیر + تصاویر و فیلم
دیشب در شهر دالاس ایالت تگزاس، وقتی مردم علیه شلیک‌های بی‌حساب‌و‌کتاب اخیر پلیس آمریکا به سیاه‌پوستان در لویزیانا و مینه‌سوتا تظاهرات می‌‌کردند، چند تک‌تیرانداز که تعداد آنها دست‌‌کم دو نفر اعلام شده است، راه دیگری را انتخاب کردند و از مکانی نامعلوم، 11 افسر پلیس را شکار کردند.